המדריך ליחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

יחסי ציבור פירושם כמשמעם- יחסים בציבור והיום בעידן הדיגיטלי אנחנו מדברים על חשיפה ברשת ועבודה עם אתרים.

כל לקוח של משרד פרסום דיגיטלי, הוא בעל אתר אשר דרוש לעשות לו מספר פעולות בעולם הדיגיטלי, כדי לקדם אותו ולעשות לו יחסי ציבור.

המדריך ליחסי ציבור בעולם הדיגיטלי, שונה לחלוטין מיחסי הציבור שהיו נהוגים טרום העולם הווירטואלי. יחסי ציבור התבססו אז על השקות, חשיפה בעיתונים, סרטוני פרסום ועוד. כעת תגרעו מהרשימה הזו את העיתונים ובמקומה תכניסו: שיווק בפייסבוק, שיווק בגוגל, קידום אתרים, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ותבינו איזה מהפכה עבר עולם יחסי הציבור מאז שהוא מחובר לדרישות של הרשת.

 

מובילי דעת קהל ברשת

אחת הדרכים לעשות היום יחסי ציבור ברשת, ותוכלו לדעת זאת מכל מדריך יחסי ציבור המפורסם ברשת, היא להעביר מידע באמצעות מובילי דעת קהל. אלה הם אנשים המתמחים בתחום מסוים, בקיאים בו בצורה מושלמת ולפיכך חוות דעתם עליו, חשובה ומשמעותית. אחד השימושים הוא למשל לשלוח אליהם מוצרים או להזמין אותם להשקות בתקווה שהם יביעו את דעתם החיובית על המוצר החדש או השירות ועוד.

כמובן שכיסוי אירועים כאלה למשל בבלוגים מטעמם, מדבר לנישה מסוימת שאוהדת אותם, את הכתיבה שלהם ומתייחסת אליהם כאל "גורו" בתחומים מסוימים. זה יכול להיות שף, יינן, סטייליסט ידוע ועוד. מילה שלהם היא המלצה, גם אם היא לא נשמעת כך. כי ממי הייתם מקבלים המלצה על אוכל סיני אם לא מאהרוני?

 

פורום כבמה ליחסי ציבור

דרך נוספת להגיע לגולשים ולפרסם מוצרים או שירות, היא באמצעות הקמת פורום בראשו עומד בעל עניין. הדיון איננו ישיר, אלא עקיף ויש בו את מידת העניין מעבר לפרסום עצמו כמו החלפת מידע, חוות דעת ועוד.

זהו ערוץ אלגנטי לקבוע אוטוריטות בתחומים מקצועיים שונים כמו למשל עורכי דין, יועצי זוגיות ועוד, כאשר הגולשים המעורבים בפורום, בהחלט רואים במומחים האלה מובילים, רק מעצם זה שהם מנהלים את הפורום.

בעלי מקצועות רבים משתתפים בפורומים, רק בשביל יחסי הציבור והנוכחות שלהם ברשת. דרך נוספת לבלוט ברשת, היא כמובן לקדם את אתר הלקוח בערוצים שונים, קידום אורגני או קידום ממומן, שבשורה של מודעות המגיעות אל הגולשים, אפשר לראות גם חשיפה מעבר לתוצאה המתבקשת של התקשרות עם האתר והשארת פרטים.

מדידה של יחסי ציבור נעשים היום ברשת בכלים טכנולוגיים מתקדמים. מדריך יחסי ציבור  הוא בעצם התורה כולה של איך לקחת אתר ולהפוך אותו למנצח, להביא אליו טרפיק וגם להפוך את המותג של הלקוח שלכם לוויראלי.

יכול לעניין אותך גם:

מאמרים

מידע על מערכת crm לעסקים

מערכת CRM לעסקים היא אפליקציית תוכנה המאפשרת לעסקים לנהל קשרי לקוחות ואינטראקציות. המונח "CRM" מייצג "ניהול קשרי לקוחות". מערכת ה-CRM מנהלת את כל ההיבטים של