חברות וידוענים שזוכים ליחסי ציבור נכונים ומתוזמנים יוכלו למנף את המוצר שהם משווקים- אם זה יחסי ציבור למותג שמתחדש בקולקצית בגדים עונתית או סרט חדש בכיכובם של כוכבים ידועים.
איש ציבור שממנה אדם חכם ומנוסה בתחום יחסי ציבור יכול להבטיח את מעמדו בשוק המקומי ולארוך זמן. יחסי ציבור נכונים יכולים לשנות את המפה החברתית מקצה לקצה.
יחסי ציבור באינטרנט יקבעו את מועד החשיפה, כמות החשיפה ועומקה וכמובן לדעת מתי התזמון נכון ועם מי להיראות.
יחסי ציבור טובים יכריעו איזו לאיזה עיתון לא להצטלם, לאיזה כיוון תלך כתבת אופי, איזה תפקיד ייבחר ואיזה לא ואיזה חומר יודלף או לא יודלף באופן יזום לעיתונות.
המתמחים בתחום השיווק והפרסום יודעים שאין כזה דבר פרסום רע. מה שמנחה אותם זה כמה שיותר חשיפה , עוד ועוד. לחשיפה כזו יש מחיר ולמידע לא מדויק שמופץ יש תוצאות.
אנשי יחסי ציבור ותיקים שכדי לבנות תדמית צריך יותר מכמה פרובוקציות כדי למקם את המותג האנושי במעלה הסולם הציבורי ולאורך זמן, נדרשת מחשבה יותר רצינית ותכנון מוקדם.יחסי ציבור מדויקים וחכמים יבנו קריירה טובה ויציבה. כל החלטה של הפרט לו עושים יחסי ציבור מבוקרת ומסוקרת בכל דקה.
יחסי ציבור והקשר עם הסביבה
יחסי ציבור לעסקים אמנם אמונים על הקשר עם החוץ והסביבה, אך יש החלטות שמתקבלות מאחורי הקלעים שמסייעות לבנייה של תדמית רצויה.
זה יכול להיות בחירת בגדים ולבוש מושכלת, שוב, לפי האמירה והמסר שרוצים להעביר, עם מי להתרועע ולבלות בפומבי (וכמובן עם מי לא..) ועם מי ליזום פגישות "מקריות" לעיניי כל הציבור.
יחסי ציבור נלקחים בחשבון לפני כל אמירה, סיקור או ראיון. לפני יציאת סרט למשל, יש מסיבת יחסי ציבור שנועדה לקדם את הסרט.
השחקנים שלוקחים חלק בכזו מסיבה ובוודאי במסע הפרסום של הסרט, חייבים לשמור על האינטרסים האישיים והמקצועיים שלהם לצד הרצון לעשות יחסי ציבור לסרט.