מה תפקידו של איש יחסי הציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

תפקידו של איש יחסי הציבור נגזר מעצם ההגדרה שלו. הוא צריך לעשות יחסי ציבור ללקוחות שלנו. יחסים בציבור פירושם: לחשוף, לשווק, לחזק תדמית, להוביל, לפרסם ולגרום  לכך שבזכות יחסי הציבור יותר קהלי יעד יכירו את הלקוח המוצר או השירות שלו, ירצו להשתמש בהם, יהפכו לאוהדים של המוצר, ללקוחות נאמנים ויהפכו את האהדה שלהם לויראלית, בעידן בו כל פיפס הופך לאורגני ברשת האינטרנט.

אז מה תפקידו של איש יחסי הציבור בפועל? לתכנן, לפעול, להכין, לבצע, לחשוב ולהיות מספיק קריאטיבי כדי לשווק את הלקוח שלו במדיות השונות, ולגרום לכך שהתדמית שלו תהיה טובה, שהמוצרים שלו יהיו מבוקשים ושהוא יוביל בנישה שלו עד כדי כך שאנשי התקשורת ירצו לכתוב עליו, ואף ימצאו בזה רעיון נכון לכיסוי עיתונאי.

 

איש יחסי הציבור – המתווך ביניכם ובין התקשורת

יחסי ציבור נעשים בתקשורת. בעבר זה היה קיים רק בעולם המציאות, היום זה קורה גם באינטרנט. כל קמפיין בגוגל, ניהול דף פייסבוק, חשבון אינסטגרם, כתבות עיתונאיות בתשלום ועוד, נעשים מתוך קונספט ומגמות של משרד יחסי הציבור של הלקוח ולחלוטין הם לא ספונטניים.

משרד יחסי הציבור פועל מול אנשי תקשורת, הוא המתווך בין העסק שלכם לביניהם ומנסה לגרום להם לכסות את המוצר או השירות שלכם.

כל חשיפה של הלקוח באמצעי המדיה השונים, מעבירה את המסרים שלו וגורמת לגולשים ולקהלי היעד להיחשף למוצר ואולי גם לאהוב אותו. איש יחסי הציבור לא פועל בחלל ריק, הוא מתכנן כל מסע יחסי ציבור וכל קמפיין ומעביר מסרים מתוכננים בצורה היררכית, כדי שבסופו של דבר הוא יצליח להעביר מסר שלם ואחיד לגבי המוצר אותו הוא מיחצ"ן.

יחסי ציבור זהו תהליך מדוד ומתוכנן, הדורש זמן עם תוצאות חד משמעיות מועילות לכל עסק קטן או גדול.

בלי קריאטיביות אין יחסי ציבור

במרכז קונספט יחסי הציבור עומדת הקריאטיביות. אם אנשי יחסי הציבור שלכם הם יצירתיים, הם יוכלו לגרום לכך שתקבלו כיסוי יפה מאוד בתקשורת וגם בעולם הדיגיטלי והחוכמה היא איך להעביר אתכם בצורה מעניינת לעיתונאים, כדי שהם ירצו לכתוב עליכם. זה דורש יצירתיות ולא מעט מחשבה, וגם תכנון. לעתים לא תרצו במודע לחשוף מסרים מסוימים, כדי שלא יגיעו למתחרים, ולעתים תובילו מסע יחסי ציבור במטרה ברורה ליצור בידול לבינם.

משרד יחסי ציבור טוב, ידע להוביל את יחסי הציבור שלכם בצורה מוצלחת, ולהפוך אתם לעסק מוביל בנישה שלכם.

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש

מהם יחסי ציבור

מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי? בעולם שופע מותגים כמו היום, מיליוני אתרים ברשת האינטרנט, איך יוביל את עצמו בעל עסק חדש?. ואם אתם שואלים את