מהם יחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי?

בעולם שופע מותגים כמו היום, מיליוני אתרים ברשת האינטרנט, איך יוביל את עצמו בעל עסק חדש?. ואם אתם שואלים את עצמכם מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי, ולמה לא מספיק לעשות רק פרסום. התשובה כלולה בכתבה זו.

כל חברה חדשה, עסק קטן או גדול, יבואן של מותג חדש, שירות חדשני, זקוקים לחשיפה כדי שקהלי היעד יכירו אותם ויצרכו אותם. יש שתי דרכים לעשות את זה: ראשית פרסום בתשלום ושנית- נוכחות בתקשורת באמצעות יחסי ציבור.

פרסום נקנה בכסף, גם על יחסי ציבור צריך לשלם ריטיינר למי שעושה אותם, אבל הדרך בה נעשות הפעולות הללו שונה לגמרי.

יחסי ציבור- אמינות מול פרסום ממומן

אם נבקש להסביר את ההבדלים בין הערוצים הללו נאמר כך: בפרסום אתה מוכר ומשווק בצורה ישירה וזה יכול להיעשות באמצעות קמפיין קידום בגוגל, שיווק בפייסבוק, באיסנטגרם. מי שקורא את המודעות או הפוסטים, מודע לכך שמדובר בפרסום, והוא גם יגיע לאתר שלכם דרך המילה – מודעה שצבועה היום בירוק מטושטש בגוגל.

ביחסי ציבור מתנהלים אחרת לגמרי. מובילים את המותג דרך שורת היתרונות שלו בכתבות עיתונאיות, השקה אליה מוזמנים עיתונאים, מעוררים עניין דרך תוכן ויוצרים משמעות. הכיסוי העיתונאי לא נעשה בכסף והלקוח לא משלם על כל אייטם שמתפרסם, אלא רק ריטיינר למשרד יחסי הציבור שלו.

בדרך כלל הכיסוי ביחסי ציבור, נראה לפחות לגולשים הרבה יותר אמין משום שהוא לא מנסה לשווק בצורה ישירה משהו, אלא לעורר דיון ולהתעמק במותג. זו יכולה להיות הפקת אופנה מטעם, או מתכונים מטעם. לא מדובר רק על המוצר הנישתי, אלא שהמידע המועבר מתייחס לעולם אליו הוא שייך ובכך מעשיר את הגולשים בידע חדש.

 

יחסי ציבור ברשתות החברתיות – להסתחבק עם המדיה

יחסי ציבור ברשתות החברתיות מתייחסים לרשת הפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ועוד, כאשר לכל ערוץ כזה יש את הדרישות הספציפיות שלו ליחסי ציבור טובים ברשת.

יחסי ציבור בפייסבוק, נעשים בין השאר בפתיחת דף עסקי, אבל יותר חשוב מניהול נכון שלו. אם אתם לקוח שיש לו דף עסקי בפייסבוק, אם הוא מנוהל נכון הוא בעצם צריך להביא לכם לקוחות חדשים ולהגדיל לכם את המכירות. אם זה לא קורה, סימן שהדף לא מנוהל נכון.

גם ניהול האינסטגרם חייב להיעשות באופן מקצועי. כל מותג צריך לגבש קונספט ואסטרטגיה פרסומית של תמונות ופוסטים, כי זה מה שהגולשים רואים וכך הם מתרשמים מכם. עשו זאת באמצעות משרד פרסום דיגיטלי.

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש

מהם יחסי ציבור

מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי? בעולם שופע מותגים כמו היום, מיליוני אתרים ברשת האינטרנט, איך יוביל את עצמו בעל עסק חדש?. ואם אתם שואלים את