יחסי ציבור עשה זאת בעצמך

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

יחסי ציבור עשה זאת בעצמך. כן יש דבר כזה.

אומנם אין תחליף ליחסי ציבור שנעשים ע"י משרד יחסי ציבור מקצועי, אבל תתפלאו כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור (או לפחות לנסות).

כדי לעשות את זה, צריך להבין מהם בעצם יחסי ציבור ומה ההבדל בינם לבין פרסום. אם כן יש הבדלים ועוד איך, למרות שהמטרות זהות. מה ששונה היא הדרך בה מגיעים לתוצאות. כאשר אתם שוכרים את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי, הוא עושה כל מיני פעולות שעולות לכם כסף כמו ניהול דף עסקי בפייסבוק, קמפיין בגוגל. ניהול חשבון אינסטגרם, קידום אורגני ועוד. הוא עושה פעולות גלויות וברורות שהמטרה של כולן היא לפרסם את הלקוח, והוא משלם עבור כל פעולה בכסף.

כאשר מדובר ביחסי ציבור, מדובר על עבודה עיתונאית בשיתוף פעולה עם פורטלים ואתרי חדשות מרכזיים. הגולש אף פעם לא יכול לדעת מה מתוך הכיסוי הוא יחסי ציבור, או עיתונאי פרופר.

 

יחסי ציבור משלבים את הלקוחות בשיח האקטואלי

החוכמה של יחסי הציבור היא לנסות ולאתר נושא אקטואלי שאיזה לקוח של משרד הפרסום הדיגיטלי מתחבר אליו באופן טבעי. כלומר- אם לדוגמה נרצה לעשות יחסי ציבור לעורך דין, אנו נאתר תיק מעניין שהוא עובד עליו, ניצור קשר עם כתבי משפט, ונציע להם לעשות על זה אייטם. אם הסיפור הוא סיפור עיתונאי טוב, הם יעשו זאת, כי גם הם מחפשים אייטמים טובים. הרווח של הלקוח שלכם יהיה, שהשם שלו יתפרסם לדוגמה בשל כך שהוא מייצג צד בסיפור ולעיתים הוא גם יזכה לראיון בסוגיה שקשורה לסיפור. 

זו הייתה דוגמה על עורך דין, אבל איך עושים יחסי ציבור לרהיטים, מסעדות ועוד.

 

הפקות, אייטמים מערכתיים – העיתונאים מחכים לזה.

אם למשל יש לכם חברת אופנה, והבאתם קולקציה נהדרת, תוכלו לעניין את אחד מעיתונאי האופנה כדי שירים לכם איזו הפקה שווה. לכם זה לא יעלה כסף מלבד העברת פריטי הלבוש לעיתונאי, אבל אתם תקבלו קרדיט על הבגדים.

כאשר מדובר במסעדה, אפשר לעשות ראיון עם השף על ארוחה מסוימת, מנות מסוימות לרגל חגים, ירק עונתי ועוד. לכל הפורטלים והאתרים הגדולים יש גם מדורי אוכל והם ישמו לקבל אייטמים טובים.

בין עיתונאים ואנשי יחסי ציבור יש יחסי גומלין מהם כולם מרוויחים, אבל מי שהכי מרוויח זה הלקוח. רעיון טוב, אייטם יצירתי, כל אלה יתקבלו בברכה. הלקוח שלכם יקבל חשיפה של שמו ואולי יותר מכך, תלוי מהו האייטם וכל זה אגב לא עולה כסף.

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש

מהם יחסי ציבור

מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי? בעולם שופע מותגים כמו היום, מיליוני אתרים ברשת האינטרנט, איך יוביל את עצמו בעל עסק חדש?. ואם אתם שואלים את