יחסי ציבור במדיה החברתית

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אין ספק כי עולם הפרסום ויחסי הציבור טולטל והשתנה מן הקצה אל הקצה בשל נוכחותו וכוחו של העולם הדיגיטלי, אשר היום משמש ערוץ פופולרי מאוד עבור לקוחות לצורך יחסי ציבור במדיה החברתית.

המדיה החברתית החשובה ביותר הקיימת היום היא כמובן, רשת הפייסבוק. עד לפני כמה שנים לא ניתן היה לפתוח דף עסקי בפייסבוק והרשת הייתה על טהרת התקשורת בין אנשים, חברים וקבוצות, ללא כל סממן של עניין מסחרי או כלכלכי כלשהו. עד שלצוקרברג ירד האסימון הכי גדול של עולם הפרסום הדיגיטלי, והוא החליט אחרי כמה שנים של רשת חברתית טהורה מרדיפת בצע, לאפשר לגולשים לפתוח דף עסקי ובזה תמה ונשלמה תקופת התום של הפייסבוק, ודפים עסקיים צצו ועלו בזה אחר זה, בתחרות על לבו של כל גולש ותחנונים לכל לייק שווה זהב.

הערוץ הזה היום משמש משרדי יחסי ציבור רבים, במטרה לנהל ולהוביל דפים עסקיים של הלקוחות שלהם, תוך שילוב רעיונות מקוריים, פנייה אל גולשים, יצירת אינטראקציה וחשיפת הלקוח שלהם במדיה הכי צפופה ברשת, הפייסבוק. 

 

שום משרד יחסי ציבור לא רוצה להפסיד 6 מיליון לקוחות פוטנציאליים

הפעלת דף עסקי בפייסבוק, העלאת פוסטים ותמונות, סרטונים ועוד, יוצרת פניה של מוצר או מותג כלשהו אל ציבור גולשים, במטרה לקיים אתם היכרות לעתים ראשונית, ובהמשך להפוך אותם לאוהדי הדף ואולי גם ללקוחות.

בפייסבוק ישראל רשומים 6 מיליון משתמשים שהם כ-75% מכלל האוכלוסייה בארץ. השאלה הנשאלת היא, האם יש איזה שהוא משרד יחסי ציבור שיעז להפסיד את כמות האנשים הזו ולא להרים דף עסקי ללקוחות שלו, לא לצאת עם קמפיין, לא לפרסם תמונות ולהתעלם מהגולשים.

ממש לא ?

סושיאל זה העתיד של יחסי הציבור

פייסבוק הפכה לזירת הפרסום הכי בועטת, והעובדה שיחסי הציבור של הלקוחות נעשים בדפים שלהם, המשתייכים לרשת החברתית יוצרת להם תדמית של "דפים חביבים", לכאורה לא פרסום ממומן בגוגל המאלץ אותנו להקליק על מודעה כדי להבין  מה מוכרים לנו. שיטת יחסי הציבור בפייסבוק, עובדת על הקונספט המקורי של הרשת והוא- מידע שמסתובב בין החב'רה. כלומר גם אם זה מידע עסקי, הפלטפורמה עוזרת לו להיראות כמה שפחות מנג'ס כמו פרסום אחר, ויותר ידידותי לגולשים.

גם הבקשה לעשות לייק בינינו, היא לא בקשה כל כך גדולה, אבל נקודת ההנחה של משרדי יחסי הציבור היא שאם בכל זאת מישהו ממש עכשיו צריך וילון לסלון והוא עושה לייק לחברת הוילונות דומוס, ייתכן שהוא ירכוש ממנה. זה בדיוק כמו למכור מבית לבית, הצורך והתשובה מופיעים זה מול זה ואולי עוד תתקיים פה מכירה.

 

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש