טיפים לניהול יעיל של משרד יחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

דע את הלקוח

כדי לעשות יחסי ציבור ללקוח שלכם, אתם חייבים ללמוד אותו. זה אומר להבין מה הוא משווק, מה זה בדיוק. מה היתרונות שלו לעומת המתחרים שלו. אם יש לו יתרון בולט שאין להם. האם יש לו סיכוי לנצח בשוק שלו? האם המוצר שלו חשוב בשוק מסוים. איפה נמצאים קהלי היעד שלו? מה האפיונים שלהם? למה הם יצרכו את השירות או המוצר שלו? האם יש נאמנות צרכנית בתחום שלו ועוד.

אחרי שתענו על כל השאלות האלה ועוד,  יהיה לכם בריף מסודר על הלקוח.

 

דע את המתחרים שלו

הלקוח שלכם לא המציא את הגלגל, היו כבר לפניו. בתור משרד יחסי הציבור שלו, אתם צריכים לדעת מי המתחרים הישירים שלו, כמה יש? איפה הן ממוקמים? האם הם משווקים או מייצרים או נותנים את אותו שירות בדיוק, או שמא יש הבדלים בינו לבינם. האם יש להם יתרונות יחסיים שאין לו, ואיך תוכלו לצמצם את הפער הזה. האם קהלי היעד שלהם הם גם שלו, או שמא שלו קצת שונים. איך המתחרים שלו משווקים את עצמם, כמה זמן הם קיימים בשוק. מה הם עושים? איך הם פועלים? האם הם פעילים בארץ או גם בחו"ל ועוד. 

לימוד המתחרים יוביל אתכם לקבלת החלטות שיווקיות נכונות לגבי הלקוח שלכם.

 

גלשו כל יום ברשת

יחסי ציבור מתחברים הרבה פעמים לאקטואליה. משרד יחסי ציבור שמכבד את עצמו, צריך להיות מצוי בכל החדשות האקטואליות ובעיקר בתחום של הלקוחות שלו. כך יקבל עליכם לקבל מידע חדשני על המתחרים, על מיזמים דומים כמו של הלקוח שלכם, על פעולות וקמפיינים של פרסום שהם עושים. בוודאי שתצטרכו לעשות דברים מקוריים משלכם.

כך תהיו בעניינים ותוכלו לקדם את הלקוח שלכם בהתאם.

 

היו קריאטיביים

קריאטיביות היא מילת מפתח בכל מה שנוגע ליחסי ציבור. ככל שתהיו יותר קריאטיביים עם הלקוח שלכם, כך תוכלו לבלוט מעל המתחרים ולגרום לו ליצור לעצמו את הבידול שהוא צריך. קל יקל גם על הלקוחות שלו לזהות אותו. נצלו את העולם הדיגיטלי כדי לעשות לו יחסי ציבור ברשת, אם זה ע"י קמפיין בגוגל, קמפיין קידום אורגני או פתיחת דף עסקי בפייסבוק או חשבון אינסטגרם. כל אלה בהחלט יגרמו לו לחשיפה שהוא זקוק לה, ועם קריאטיביות ויצירתיות תוכלו לגרום לכך שיהיה לו טראפיק חיובי באתר, לידים, המרות ועוד.

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש