הקשר בין מוצרי פרסום ליחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מוצרי פרסום הינם מוצרים שונים אשר לעתים חברות מעניקות כשי ללקוחות או לעובדים. יש סיבות שונות המסבירות מדוע חברות רבות כל כך מזמינות מוצרי פרסום ומדוע חשוב כל כך לחברות ולארגונים שונים להפיץ מוצרי פרסום, גם אם לכאורה הן מבזבזות על כך כסף. מוצרי פרסום הינם מוצרים שונים אשר לרוב מוטבעים עליהם הלוגו של החברה או הארגון או איזשהו מוטו שהארגון מתהדר בו. ישנם מוצרי פרסום רבים ושונים. מוצרי פרסום רבים מקיפים אותנו כל העת, גם אם לעתים אנחנו לא מודעים לכך כי חפצים שונים שקיבלנו או ברשותנו הינם מוצרי פרסום העוזרים לעסקים ביחסי ציבור. דוגמאות למוצרי פרסום בולטים הם מטריות עם לוגו של חברה או ארגון כלשהו, עטים עם לוגו של ארגון, ספלי קפה שעליהם מוטבע לוגו של ארגון או חברה, תיקים שמוטבע עליהם לוגו, ניירות מכתבים, חולצות, כובעים, שעוני קיר, כוסות קפה אשר שומרות על החום של המשקה והרשישמה עוד ארוכה.

מוצרי פרסום ניתנים לעתים כמתנות לעובדים. משום שהחברות קונות מוצרי פרסום בכמויות גדולות לא פעם המוצרים נמכרים בהנחה גדולה יותר. כך יוצא שהעובדים מקבלים מוצר שערכו גבוה יחסית למחיר שהחברה שילמה עליו. כאשר חברות גדולות מעניקות מתנות לעובדים בחגים הן לעתים קרובות מצרפות לשי מוצרי פרסום. בקבוקי יין עם לוגו של החברה, צלחות מהודרות עם הלוגו או כל מוצר אחר שמעניקים במתנה ויש עליו לוגו מוטבע ייחשב כמוצר פרסום.

בשונה מיחסי ציבור באינטרנט מוצרי פרסום עוזרים ליחסי ציבור לעסקים וניתנים לא רק כמתנות לעובדים אלא כמתנות ללקוחות. כך הלקוח נהנה ממתנה שהוא קיבל בחינם והחברה או הארגון נהנים מהפרסום שהם מקבלים. כאשר מישהו שותה קפה במשרד מספר שהוא מוצר פרסום הוא מפרסם את החברה, אפילו אם הוא אינו מודע לכך. כך שמשתלם לעתים קרובות לחברות ולארגונים שונים להעניק במתנה מוצרי פרסום.

יכול לעניין אותך גם: