איך עושים יחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

איך עושים יחסי ציבור מועילים?

יחסי ציבור ראשית עושה משרד שזהו תפקידו, מתוך ניסיון, מיומנות, ידע ויכולת. הדבר הראשון שמשרד כזה יעשה זה ללמוד את הלקוח ולאפיין אותו. מהו אם כן אפיון זה?

ראשית חשוב לציין שמי שפונה למשרד יחסי ציבורי זקוק למשהו, או שהוא לא זקוק לכלום אבל הוא רוצה לחזק את הקיים. יש כמה סיבות למה מגיעים למשרד יחסי ציבור:

* בשביל החשיפה.

* להגיע ללקוחות חדשים.

* לשמר לקוחות חדשים.

* להביא גולשים לאתר.

* לגרום לטראפיק בדף הפייסבוק העסקי.

* להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם.

* להשיק אתר חדש.

* להשיק מוצר חדש.

* להעביר מידע על מיזוג, התרחבות ועוד.

* להעביר מידע תדמיתי על החברה.

* לבצע מיתוג.

 

האם אני צריך משרד יחסי ציבור?

חלק מהלקוחות של משרדי יחסי ציבור, יודעים בוודאות שהם זקוקים לשירות כזה, וחלק בכלל לא יודעים מה זה יחסי ציבור וסביר להניח שהשאלה הראשונה שהם ישאלו אתכם זה: 

איך עושים יחסי ציבור?

התשובה לכך היא בוודאי לא על רגל אחת. יחסי ציבור מתפרשים על פני הרבה מאוד מדיות, קמפיינים ופרסומים, כאשר ישנה תוכנית לפיה פועלים. אין פה מצב של יחסי ציבור ספונטניים והכוונה בקבלת שירות כזה היא לחזק מוצר או שירות או את החברה בזמן מסוים, או לעזור לה להשיק מוצרים חדשים, מותג חדש ועוד.

כל  משרד יחסי ציבור אמור להכין תוכנית יחסי ציבור בהתאם לדרישות של הלקוח אבל גם בהתאם למה שקורה בשטח כלומר- למתחרים.

כל משרד יחסי ציבור רציני בודק לפני שהוא עושה יחסי ציבור ומגבש תוכנית וקונספט, מה עושים המתחרים כדי חלילה לא לחקות אותם.

 

הכי חשוב תקשורת עם אנשי מפתח ועיתונאים

משרד יחסי ציבור מתנהל מול התקשורת ומציע לה לכסות אירועים או פעילות של החברה או העסק אותו הם מיחצנים. חשוב לומר כי לא כל פעילות או אקט של חברה ראויים ליחסי ציבור ולכן יש לאתר את הנושאים החשובים, שגם העיתונאים ישמחו לפרסם, ובעצם כך נוצר שיתוף פעולה הדדי בכך שהם מעשירים את העיתונאים במידע, הם מנצלים אותו לצורך יצירת כתבות, והלקוח שלכם מקבל את יחסי הציבור שלו. 

הרבה פעמים המידע כל כך חשוב שהעיתונאי המסוים יבקש בלעדיות ולעתים הוא גם יקבל אותה בתנאי שהחשיפה תהיה מספיק רחבה וגדולה ותתגמל את לקוח המשרד בכיסוי מקצועי ומעמיק. 

יחסי ציבור היום ובעיקר כשהם נעשים גם בעולם הדיגיטלי, מהווים ערוץ נוסף לחשיפה, יצירת תדמית ומשיכת לקוחות פוטנציאליים.

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש

מהם יחסי ציבור

מהם יחסי ציבור בעולם הדיגיטלי? בעולם שופע מותגים כמו היום, מיליוני אתרים ברשת האינטרנט, איך יוביל את עצמו בעל עסק חדש?. ואם אתם שואלים את