איך מגיעים לטלוויזיה או לעיתונים

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

יחסי ציבור – איך מגיעים לעיתונות ולטלוויזיה?

כאשר אתם עושים יחסי ציבור ללקוח כלשהו , אחת המטרות המוצהרות היא, לחשוף אותו באמצעים של יחסי ציבור. ההבדל בין יחסי ציבור לבין קמפיין ממומן למשל בפייסבוק או בגוגל הוא שעבודת יחסי ציבור מתנהלת מול כתבים ועיתונאים של אתרי חדשות ותוכן כמו  YNET, וואלה, אנרג'י ועוד. אלה הם אתרים שהתוכן שלהם הוא עיתונאי, מערכתי. כלומר יש להם אומנם גם פרסומות, אבל אלה קנויות בכסף. מה שכל משרד יחסי ציבור היה רוצה לעשות למען הלקוח שלו, זה שהמוצר או השירות שלו יכנסו לאחד מהמדורים המערכתיים באמצעות עיתונאי שיגלה עניין בשירות או במוצר חדש, ויכסה אותו מבחינה עיתונאית.

כדי לעשות את זה, צריך להבין מהי עבודה עיתונאית? איך יוצרים נושאים לכתבות? מה מעניין עיתונאים וגם לאן כדאי להעביר נושא באופן בלעדי. באיזו מסגרת הלקוח שלכם יקבל את הכיסוי הכי מתאים לו, במקום שבו נמצאים קהלי היעד שלו.

 

חברת רהיטים שכותבים עליה בXNET

הדרך הכי נכונה להגיע לעיתונים או לטלוויזיה עם הלקוחות שלכם, היא לאתר נושא עיתונאי שאפשר "למכור" להם. זה יכול להיות משהו שמתאים לתוכנית בוקר, לחדשות בערב, לתוכנית חיסכון בטלוויזיה או לכתבה בערוץ החדשות שלהם. הרעיון המרכזי הוא, לדעת מהי תקשורת, איך היא מתנהלת ואיך יוצרים כתבה מערכתית ללקוח. 

זה אינו מתפקידם של פורטלים לחדשות ותוכן, לסקר מוצרים או שירות פרסומיים. בשביל זה יש מודעות פרסום שעולות כסף. אבל אם למשל אתם מייצגים חברת רהיטים, שעושה שיתוף פעולה עם איזה מעצב על מהולנד, ידוע ומוכר בכל העולם והוא מעצב עכשיו ליין מאוד מיוחד שמצטלם נהדר, בהחלט יש מקום לפנות לאיזה שהוא כתב עיצוב של XNET, ולתת לו לערוך כתבת ראיון בלעדית עם המעצב, וגם תמונות ראשונות של עיצובי הרהיטים.

מוסף העיצוב יקבל כתבה טובה, חדשנית ומעניינת, והלקוח שלכם יקבל סיקור דרך המעצב. לפעמים, מדובר אפילו בנושא שבסופו של דבר גורם לעיתונאי רק להזכיר את שם העסק שאתם מיחצני"ם, אבל גם זה טוב, במיוחד אם זה קורה הרבה בכל מיני יוזמות שלכם. 

 

איך מגיעים לטלוויזיה?

כדי להגיע עם לקוח שלכם לטלוויזיה, דרושה יכולת להמציא נושא מערכתי שאיזה שהוא אתר יקנה אותו בקלות. צריך לדעת על מה עיתונאים אוהבים לכתוב, ולנסות לתחקר את הלקוחות שלכם, כדי לדעת אם יש לכם מה למכור לעיתונאים. זוהי עבודה של יחסי גומלין, אתם מביאים להם רעיון טוב והם מסקרים את הלקוח שלכם. שווה לא?

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש