איך למנף מוצר או שירות באמצעות יחסי ציבור

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אחד הדברים שעל כל איש יחסי ציבור להפנים הוא, שכפי שהוא מעוניין לחשוף מוצר או שירות חדש או לבסס תדמית, למהלך או אירוע כלשהו של לקוח שלו, כך המדיה הדיגיטלית עצמה "רעבה" לאייטמים.

מדובר בהחלט על יחסי גומלין בהם מצד אחד נמצאים משרדי יחסי הציבור, ומנגד ערוצי המדיה השונים, ועפ"י תוכנית ותקציב ידועים מראש, נבנית אסטרטגיה ליחסי ציבור שהמטרה הסופית שלה היא שהגולשים יגיעו למידע הזה ויעשו בו את השימוש המתאים.

מה זה שימוש מתאים ביחסי ציבור? אם למשל מדובר על משחת שיניים חדשה, שמצליחה להלבין שיניים למשך 24 שעות. ישבו אנשי האסטרטגיה הקריאטיביים של משרד יחסי הציבור ויעשו סיעור מוחות, ויחליטו איך הם מבצעים מהלך בו יציאתה לאור של משחת השיניים יגיע לכמה שיותר אנשים, שהם ממש לא במקרה יכולים להיות גם לקוחות משחת השיניים הזו.

פילוח קהלי יעד וקביעת ערוץ החשיפה

פילוח קהלי היעד וניתוח הרגלי הגלישה שלהם, זה המידע שיוביל להחלטה מהו ערוץ המדיה בו תפורסם המשחה החדשה. משרד יחסי הציבור יצטרך להכין בריף מוצר ובו בין השאר הוא ינסה להשיב על השאלות הבאות: מיהם קהלי היעד של המשחה? איפה הם גולשים ובאיזה שעות? מה המוצר שהם משתמשים אתו עכשיו להלבנה? האם יש מוצר דומה למשחה החדשה בשוק? מה הקונספט הפרסומי שלה, ואיפה מפרסמים אותה המתחרים. 

מהמידע שיעלה מהתשובות הללו, יחליט משרד יחסי הציבור שהוא:

* מקים אתר לכבוד המוצר החדש.

* פותח דף עסקי בפייסבוק ועושה קמפיין.

* עשוה קמפיין מודעות PPC בגוגל.

* מעביר מידע על המשפחה לכתבי צרכנות בפורטלים הגדולים.

* עושה עליה כתבת תדמית בתשלום.

* מקים מועדון לקוחות לכבודה.

* מחלק קופוני הנחה.

* עושה דף נחיתה עם מבצע מיוחד.

* פותח חשבון אינסטגרם.

* מדפיס מוצרי קידום כגון פליירים, ברושורים, ועוד מבית דפוס איכותי

 

כל הרעיונות הנ"ל יכולים להיות לגמרי נכונים, בתנאי שמי שעושה לכם את זה, זו סוכנות דיגיטלית שיש לה מחלקת יחסי ציבור שמבינה עניין ויש לה ניסיון במדיות השונות.

 

יש הבדל בין חשיפה ראשונה לבין ביסוס תדמית

יש הבדל בעבודת יחסי ציבור בין השקה ראשונה של תדמית, בה נדרש לפרסם את תכונותיה ויתרונותיה המיוחדים של משפחת השיניים המלבינה, לבין ביסוס התדמית שלה ופנייה לקהלי היעד אחרי שהיא כבר הושקה.

משרד יחסי ציבור דיגיטלי, יוביל אתכם בערוצים הנכונים, כדי שהחשיפה וההשקה של המוצר שלכם יזכו להדים חיוביים וגם להרבה לקוחות חדשים שיגלו את המוצר שלכם בפעילות יחצני"ת ברשת.

 

 

יכול לעניין אותך גם:

שימור לקוחות דרך יחסי ציבור

הסיבה שאנשים אוהבים לצרוך מותגים, זה לא רק בגלל האיכות שלהם, אלא גם בגלל פעילות יחסי הציבור שהם עושים, ואשר גורמת לכל צרכן שלהם להרגיש