איך התפתח המושג יחסי ציבור?

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מה הם יחסי ציבור ואיך התפתחו?

יחסי ציבור הפכו לא' ב' בכל תחום. כל דבר שנרצה לעשות כמעט נצטרך לעבוד על יחסי הציבור שלו לפני כן. אם נפתח עסק עצמאי, לא משנה מה יהיה, נצטרך לעשות לו יחסי ציבור, אם נרצה לשווק מוצר מסוים נצטרך להשתמש בטכניקות יחסי ציבור. אם נרצה להכיר לאומה פנים חדשות בתחום המשחק, שירה, דוגמנות, עיתונאות, ספרות, בידור, הומור, נצטרך לעשות זאת בדרך יחסי ציבור.

יחסי ציבור הם בעצם מושג שהתפתח בעשור האחרון במיוחד, שאומר, שכל מוצר, אדם, או  נושא מסוים, שצריך להעלות לתודעה, צריך לעבור סדרת פרסומים בכדי להגיע לציבור שאמור בתוצאה הסופית לקבל אותו בברכה ואהבה משמע ליח'צן אותו בשפה המקצועית. לכל מסיבת השקה פשוטה בת"א או אפילו סתם מסיבה במועדון שיגרתי, עושים יחסי ציבור, כל סדרה חדשה שעולה לאוויר עוברת מסע יחסי ציבור. כל ספר שמוציאים לאור בכדי שייקנו אותו, חייב לעבור דרך שיווק מסוימת. 

קיימים היום המון בתי ספר המלמדים איך להיות יח"צנים טובים ובכלל את תורת יחסי הציבור באינטרנט. ישנם היום המון משרדי יחסי ציבור העובדים עם אמנים, זמרים, להקות, סופרים, דוגמנים. העוזרים להם לעבור את מסע הפרסום שלהם בקלות יתרה. הם מקבלים המון עצות איך להתנהל בשלל מצבים בקריירה, כדי לעצב לעצמם קריירה ענפה. ובאיזשהו מקום משמשים כסוכנים. 

קיים קשר מאוד חזק בין עיתונאים ליח"צנים. כשהאינטרס של שניהם היא דיי שווה. יח"צנים אמורים לשווק מוצר מסוים, משהו חדש שצריך להוציא לאור. והעיתונאים מחפשים לכתוב אייטם, משהו חדש, שאנשים עוד לא שמעו עליו, שהציבור עדיין לא קרא. לא תמיד המו"מים ביניהם מסתיים בהדדיות ובטוב. אך ככה זה, העיתונאים לא יכולים להתקיים ללא אנשי יחסי ציבור, ואנשי יחסי ציבור לעסקים לא יכולים להתקיים ללא עיתונאים שיכתבו ויעזרו להם בתהליך הפרסום. 

 

יכול לעניין אותך גם:

מאמרים

איך התפתח המושג יחסי ציבור?

מה הם יחסי ציבור ואיך התפתחו? יחסי ציבור הפכו לא' ב' בכל תחום. כל דבר שנרצה לעשות כמעט נצטרך לעבוד על יחסי הציבור שלו לפני